30/01/2012
Main & Sidebar Berpisah | Template 2006
Notis 
HANYA UNTUK PENGGUNA TEMPLATE 2006 eg. Minima, Denim & Washed Denim

 haii . harini aku nak buat tutor pasal main wrapper dan sidebar wrapper tu berpisah . kalau tak tahu apa yang maksudkan .. sila tengok blog aku .


sebenarnya dh lama nk buat tutor ni . tapi memandangkan orang punya tutor tu tak balas lagi apa yang aku tanya , terpaksa lah tunggu :P ini dia dah kasi permission .. aku pun okey thanks je lah . kalau tak ada orang request confirm aku taknak buat . ini dah ada orang request . aku pun buat je lah .. okey mula mula korang ..

First step : Design > Edit Html > find ( ctrl + f ) .post {

pastu copy code dan paste code kat bwah ni dan pastekan ia di bawah .post {  .. 

margin:0 0 1.5em;
padding:20px;
font-size: 95%;
background:#ffffff;
border: 1px solid #000000;
line-height:1.9em;
}  

okey . sebelum korang paste korang buang dulu code yang ada kat bwah .post { tu okey . 

Second step : Design > Edit Html > find ( ctrl + f ) .sidebar .widget {    

copy  code bawah ni dan paste kan ke .sidebar. widget {

margin:0 0 1.5em;
padding:20px;
font-size: 95%;
background:#ffffff;
border: 1px solid #000000;



dah siap semua ? korang preview dulu . kalau korang rasa bende tu dah ada kotak-kotak tu okey lah .. bukan sbab rosak but ada lagi step yang kene ikut . 
lepas dah settle semua tu korang ikut step ni pulak .

pergi template designer > advanced > main background colour .. seperti bawah ini 

 
 -credit pitcure > Putryy Nasuha

dan korang pilih untuk transparent tu . pastu korang save ! confirm jadilah . kalau kauorang nak ada curve2 korang ikut step bwah ni ..

cari code (ctrl +f )   > .post { dan  .sidebar .widget {    

 copy post bawah ni .

-moz-border-radius: 25px;
-webkit-border-radius: 25px;
 
dan paste kan kat bawah code    .post { dan  .sidebar .widget {    
dah jadi ? baguslah :)
 
Positive comment please: 0 comments
« Older posts | Newer posts»