30/01/2012
Double & Single Underline.
okey sekarang aku nak buad tutor pasal nie pulakk . cuba korang tengok contoh niyy .

Ini Blog Saya bukan blog awak.

ada underline bawah tu kan . double lagi tu . okey kalau nak single pun ada tutorialnya . 
sebelum tu . sebelum defotnah apa-apa. tutorial niy aku combine sendiri . cuma ada sedikit code aku amik dari sape ntah ! aku dah lama pakai bende niyy . so aku tak de credit-2 okey . maybe ada yang pernah buat pasal niy , tapi ada undeline colur hitam jugak kan ? bagi yang pakai double underline lah biasanya . okey disebabkan bende tu tak sedap mata memandang , nak bagi sama colour . boleh tengok tutorial niy , 

Double Undeline 

 Dashboard-> Design -> Edit HTML

 Search code niy .

u {
 Copy code niy .

text-decoration:none;
border-bottom: 4px double #A9D0F5;
padding: 0px;
}


dan paste kan kat atas code yang korang cari tadiy .

 belajar :
yang 4 px ngan double tu tak payah kacau , memang aku dah combine untuk jadi double underline yang colour biru  tu je korang boleh 
 niy..

 Save lah


 Single Underline 

Sama je seperti di atas .
cuma korang kene pakai code niy ,

text-decoration:none;
border-bottom: 2px solid #A9D0F5;
padding: 0px;
}

dah settle semua ? kalau jadi bagi tahu . kalau tak jadi sila kasi tahu di sini ..

Positive comment please: 0 comments
« Older posts | Newer posts»